2010. augusztus 17., kedd

A Magyar piknikről

Még mindig az elmaradásomat pótolom, ezúttal a júliusi Magyar piknikről szeretnék beszámolni.
Mert természetesen elmentünk, nagyon jól éreztük magunkat és más rendezvényre is el fogunk menni.

Július 25-én volt a Magyar Piknik a Cserkész Szövetség rendezésében. 
Még soha nem voltunk itt, de most - a lángos és a krémes kedvéért - bevállaltuk ezt a hosszú utat.
Tőlünk ugyanis elég távol esik a hely, talán egy órát autóztunk odáig. 

Amikor megérkeztük, épp szemerkélt az eső. Szerencsére nem annyira, hogy elrontsa a hangulatot és esernyőre sem volt szükség. 
Először feltérképeztük a piknik területét, mi hol található, hol mi kapható. Volt néhány stand, ahol helyben kellett fizetni, más standoknál, így például a lángososnál, a sült kolbásznál és a gulyáslevesnél viszont jeggyel. 
Krémes sajnos már nem volt, erről lemaradtunk, de a többi finomságot megkóstoltuk.

Gulyásleves

 Lángosos

A piknik helyszíne

 Zsebi önállóan is körbejárt és mindent, mindenkit alaposan megnézett

Még a masszírozás is érdekfeszítő volt.

Hát még a bábszínház! Főleg a színfalak mögött.

És persze új ismeretségeket is kötött.

Gabi kérdésére válaszolva kiegészítem a fentieket az alábbiakkal:

Szerintem a hagyományos magyar kaják nagyon finomak voltak, többségében vissza tudták adni a hazai ízeket. A gulyásleves például nagyon ízlett. A sült kolbász nem volt az igazi - de ezt otthon is sokféleképpen készítik el. Itt én még nem kaptam olyan igazi, jó fajta, magyar kolbászra emlékeztető kolbászt. Steve-nek ízlett és megjegyezte, hogy ahhoz képest, hogy ez is és a német kolbász is disznóhúsból készül, milyen óriási a különbség (van egy német bolt a közelünkben, ahol házi német kolbászt is árulnak és bár elég drága, időnként szoktunk venni).
Persze megígértem neki, hogy legközelebb, ha hazamegyünk, meg fogja kóstolni az igazit :)

A lángos is finom volt, bár azt nem értettem, hogy miért vágtak a közepén két bemetszést. Otthon ezzel szemben a közepén jó vékony a tészta, így ott ropogósra sül, míg a széle finom puha lesz. 


Kürtös kalácsot most nem vettünk, de az rendszeresen van a Narrabeen vásárban és nagyon elégedett vagyok vele. Olyan íze van, amit otthon sem tudnak mindenhol produkálni.


Lehetett kapni sós kiflit is, abból is feltankoltunk talán 6 db-bal, gondoltam, jó lesz reggelire. Hát, reggelire talán 1 maradt, a többit Zsebi és a férjem felfalta :) 
A kiflit hiányolom itt, hiába ugyanaz a tészta, mint a zsemle esetében, azért az mégiscsak más. Bár az is igaz, hogy a magyar péksütemények hiánya megkönnyíti a paleo étrend betartását ;)


A magyar ízekkel kapcsolatban mindenképpen meg kell még említenem Laci, az ízvadász főztjét. Egyszer náluk vacsoráztunk és Laci húslevest készített, túrós tésztát halpaprikással, valamint madártejet. Ez utóbbit fruktózzal cukor helyett, mert tudja, hogy nem eszünk cukrot. 
A húsleveshez rizstésztát főzött, és állíthatom, hogy maximálisan bevált ez a megoldás. A rizstészta teljesen hozta a cérnametélt élményét. Még a hossza is :)))
A túrós tészta halpaprikással pedig, hmmmm...! Nagyon finom volt! Nem tudom, milyen halból készítette, de az ízek tökéletesek voltak! Ebből is látszik, hogy értő ember itt is el tudja készíteni az igazi magyar fogásokat. 
Véleményem szerint van jó néhány olyan magyar étel, amit "el lehet adni" az ausztráloknak úgy, ahogy vannak, az eredeti ízesítés szerint, anélkül, hogy "ausztrálosítva" lenne.
Sajnos, Laciék már hazamentek, így a további ízorgiákból már kimaradok. 


A piknikről kifele menet időközben felállítottak egy standot, ahol magyar termékeket lehetett venni: csemegeuborkát, Erős Pistát, Édes Annát, Globus mustárt, szilva, meggy és cseresznye befőttet. Vettem is egy üveg uborkát (hamar elfogyott), egy nagy tubusos mustárt (ez is) és mindegyik befőttből egyet. A szilvát hamar megettük, a többit még tartogatom. 


Szóval a magyar pikniket, mint említettem, az itteni magyar Cserkész Szövetség szervezte. Nem sok helyi szervezet van, amelyik magyar eseményeket szervezne, pedig ezt nem ártana a magyar konzulátusnak is támogatni, mint a magyar kultúra terjesztése. A Szövetség több más, magyar vonatkozású rendszeres programot is szervez, tart.
Ilyen például a Maci Klub, ahova pici gyerekeket várnak. Meseolvasás van, játék, stb. 
Van magyar iskola, ahova óvodás kortól 6. osztályig lehet járni. Ez egy magán kezdeményezés, az állam $30-ral támogatja évente. Ez az iskola tulajdonképpen a vasárnapi iskolának felel meg, azzal a különbséggel, hogy szombatonként délután van :)
A 7-12. osztályosoknak is lehetőségük van magyarul tanulni, azonban nem a hétvégi iskolában, hanem egy rendes, állami nyelviskolában, a Bankstown Girls High School-ban.  Ugyanúgy működik, mintha a saját iskoládban tanulnál egy idegen nyelvet, csak ez az idegen nyelv a magyar. Teljesen állami iskola, ingyenes és a magyar nyelvet választhatod, mint érettségi tárgyat.
Sajnos nagyon kevés magyar gyerek van és az a hír járja, ha nem lesz több gyerek, akkor 2013. lesz az utolsó évfolyam, aki érettségizhet. 


A Cserkészek szerveznek még a cserkész programokon kívül Anyák napi ünnepélyt, Szent Erzsébet napi búcsút, bálokat ééééééééés a legfontosabb, Mikulás Estet! Ez utóbbit biztosan nem fogjuk kihagyni, mert szeretném, ha Zsebi megszokná, hogy már pedig a Mikulás december 6-án jön és a rossz gyerekek virgácsot is kapnak! :)


Ennyit egyelőre a cserkészekről, biztos fogok még róluk, illetve a programjaikról hírt adni. 


A pikniket elsősorban magyarok látogatták, de azért sok angol szót is lehetett hallani. Ennek elsősorban az az oka, hogy a vegyes házasságok miatt sok ausztrál is látogatja a rendezvényt. Találkoztunk olyan magyarokkal is, akik már itt születtek és bizony már 50-60 évesek, de ennek ellenére nagyon szépen beszélnek magyarul. A kiejtésük alapján egyáltalán nem gondoltam volna, hogy nem Magyarországon születtek. 


Hogy az ausztráloknak ízlik-e a magyar konyha? Nem tudom megmondani. Én magam sem próbáltam még az ausztrál barátainkat olyan étellel megkínálni, amitől feltételezem, hogy megijednének, vagy legalábbis nem aratna túl nagy sikert. A rakott kelt szeretni szokták, szerintem a lecsó is sikert aratna (a férjem imádja) vagy a szilvás gombóc. Pár napja krémessel kínáltam a vendégeinket, amit szerettek, de meg van ennek az ausztrál változata (vanilla slice), így sok újdonsággal nem találkoztak.
Szívesen válaszolok egyéb kérdésre is, csak tegyétek fel, megválaszolom :)





A piknik után az Ikeába vettük az irányt, ami hazafele épp útba esett (mondom én, hogy messze volt a piknik :) ). Férjem mindig azt mondja, hogy ha nekem honvágyam van, csak elmegyek az Ikeába. Ez persze nincs így, de azért jól hangzik :)


 Hordozás Ikea módra


Zsebi teszteli a bútorokat.
 A billentyűzet már ismerős...

 És persze a gyerek részleg, ahol legalább kétszer annyi időt kell eltölteni, mint az áruház maradék részén összesen

8 megjegyzés:

nita írta...

a különbség az itthoni ikea és a tietek között, hogy nálunk ez a hintarénszarvas:
http://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/00131628
:)

B. Gabi írta...

Szia!
Szívesen olvastam volna, hogy a pikniken milyenek voltak a hagyományos magyar kaják, olyanok-e mint itthon, vagy nem tudták leutánozni? Illetve, azt ottani magyarok készítették? Kik szervezik? Kik látogatják? Csak magyarok, vagy az ausztrálokat is érdekli? Az ausztráloknak ízlik-e a magyar konyha? Azt gondolom, hogy a legtöbb nemzetnek a mi konyhánk nehéz, tekintettel a zsírra, tömény fűszerezésre, stb. Ha a posztot egészíted ki ezekkel az infókkal, hálás vagyoké érte! :)
Puszi

Alexandra írta...

@nita:
Ezen a képen jót nevettem, köszönöm! :)

@Gabriella:
Kérésed számomra parancs, ki is egészítem a bejegyzést a válaszokkal :)

B. Gabi írta...

Óóóóó, nagyon köszönöm a kiegészítést! Azt valóban írtad, hogy a cserkészek szervezik, csak még a meghívó bejegyzésben, azt meg elfelejtettem, elnézést :) Ha jöttök haza, sültkolbászért csakis jó kis piacra menjetek, ott az igazi, és forog is az áru rendesen :) Ott más finomsággal is megismertetheted a Férjed :)
Mégegyszer köszi!!! Élmény olvasni :)

Alexandra írta...

Szívesen és örömmel :)
Számomra a vésztői kolbász és hurka az igazi, de azért máshol is lehet finomat enni. Ahogy mondod, ahol a legnagyobb a forgalom, ott valószínűleg jól is csinálják :)

Mail remélhetőleg megy holnap.

GasztroRéka írta...

Nálatok milyenek az árak az IKEA-ban? Hollandiában pl. tapasztaltam,hogy olcsóbb,mint Mo-n,de az közelebb is van Svédországhoz,ti meg nagyon messze,na ezért is érdekel. Múltkor láttam kiskonyhát az IKEA-ban és eszembe jutott te milyen jópofa konyhát készítettél a kisfiadnak. Egy nemzetközi felmérés szerint a 3. leginkább gyermekközpontú ország Svédország (100 országot vizsgáltak),és az IKEA bútorok tervezésénél valóban nagy figyelmet fordítanak a gyerekekre és a családra is. Ha nem is egy életre szólnak én szeretem őket.

Alexandra írta...

Mit is mondjak erre? Van, ami sokkal drágább, van, ami sokkal olcsóbb :)
Meg attól is függ, mennyi épp a forint árfolyama.
A Trygg nevű salátástál itt sokkal olcsóbb volt, amíg a 150-160 Ft volt $1. Még mindig valamivel olcsóbb, mint a magyar ár, de az árfolyam emelkedése miatt már nem akkora a különbség.
Az itteni jövedelmekhez képest az Ikea jó árfekvésnek számít.
Annak szerintem nincs jelentősége, hogy mennyire vagyunk messze Svédországtól, hisz az Ikea a világ minden táján gyártat ezt-azt.
Amit épp Tajvanon vagy Kínában gyártanak, az azért közelebb esik hozzánk :)
Szerintem nagyon sok jó dolgot is lehet kapni az Ikeában, nem csak rossz dolgokat. Ha megnézed, lehet kapni műanyag bútorokat, lamináltat, de fából készülteket is.
Nagyon jó tervezői vannak és az összeszerelési útmutatóik példaértékűek. Véleményem szerint elég világosak az ábráik, az összeszerelési megoldásaik (profilok, csavarok, stb) elképesztő kreativitásról tanúskodik.
Egyszer egy asztalos mondta nekem, hogy némelyik Ikea konyhabútor-ajtó olyan jó minőségű, hogy érdemesebb ott megvenni, mint ugyanazt egyedileg legyártatni, mert ő nem tudja olyan olcsón kihozni. El is hiszem.

Alexandra írta...

Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy nézd meg a Porsche konyhabútorokat - http://www.poggenpohl-porsche-design-kitchen.com
Én láttam néhányat élőben és az volt az első benyomásom, hogy "mint az Ikeában"... állítólag nem véletlenül ;)